Blogg listad på Bloggtoppen.se Politik bloggar Creeper

måndag 12 november 2007

Tokig

Jag blir fullkomligt galen på dessa idioter som leker poker på svenska spel. Visst vinner jag i längden mot dom men så går det ju ändå inte att tänka med en som jag kanske bara spelar mot en enda gång och han då har en idiottur som en sån fullkomlig totalnöthjärna lyckas få.

Duell-sit&go, jag mot "mmmattte", har kört kanske 10 min och han leder med ca 2200-1800.
Då går han All in preflop, VARFÖR!? Nåja, jag lägger mig självklart eftersom jag även har två rätt usla kort.

Två händer senare går han all in igen preflop men jag har AK i ruter på hand, så jag synar.
Han visar AJ, och med ett hånflin konstaterar jag att idioterna förlorar på sitt dumspel.
Tills floppen kommer med en knekt och inga kungar syns till.

20 kr har jag råd att elda upp om jag känner för det (men nu röker jag ju inte så det slipper jag) men det är bara sättet att förlora dom på som känns så otroligt surt. Det vore en helt annan sak om jag mötte nån riktigt skicklig spelare som gör sansade och logiska satsningar med rätt kort och slår mig på ett helt riktigt sätt.

All in preflop AK mot AJ, kom igen... Då kan jag lika gärna gå och köpa en trisslott som Sven Svensson gör och tror han ska vinna.


Godnatt.

Inga kommentarer: