Blogg listad på Bloggtoppen.se Politik bloggar Creeper

söndag 11 november 2007

Londonsuget har vaknat

Usch vad sugen jag blev på det nu. Eller det kommer ju lite till och från. Det är så bra, för nu har vi ju liksom sett det "viktigaste" så nu kan vi lägga tiden på att försöka göra nåt så klyschigt som att "hitta det genuina London, bortom turiststråken".. :D

Usch för såna formuleringar.

Vill se London som det skulle se ut om man bodde där. Så kan man säga.

Fast på ett sätt kanske jag inte vill det. Antar att det är som alla storstäder, mycket gängbråk och tokerier.


Hoppas ha råd med en tripp nån gång under våren men vi får se. Kanske hellre spar och tar en längre tur nästa vinter eller så.




Ett tips som jag kom på, eller halv läste nånstans, som jag ska försöka följa själv och tipsar er andra om:

Varje gång du står inför ett lite "stort" beslut, tänk så här: "Sekunderna innan jag dör, kommer jag då önska att jag hade gjort det här eller att jag inte hade gjort det?"
Med ett så långt perspektiv så behöver man inte fundera på om man gör nån arg/ledsen/besviken just i det ögonblicket.
Sånt går över rätt fort, men att avstå från nåt som kunde bli hur bra som helst i längden, det kan man ångra ett helt liv. Tror jag.

Ha en bra dag.

Inga kommentarer: