Blogg listad på Bloggtoppen.se Politik bloggar Creeper

lördag 17 november 2007

Kalasdag

Idag är det kalas här.

Farfar, Astrid, Inga-Greta, Elsie, Per, Agneta, Elin, Jonas, Matilda, Mormor, Morfar, Mamma, Pappa och Oskar har varit här.


Jag har bakat mycket nu i veckan, "kussimurror" som tydligen i vissa delar av sverige betyder nåt helt annat men som här betyder "fyrkantigt bakverk med sockerkakskonsistens med chokladsmak plus chokladglasyr med kokos på".


Det jag är mest nöjd med är tårtan. Blev väldigt bra om jag får säga det själv.

Det sa även dom andra och jag tror det var sant.


Ida är med kompisar och dom sista har precis åkt hem. Lugnet sprider sig. Nu är det bara lite städning och diskning kvar. Tur man har diskmaskin.

Farbror Per gjorde en väldigt fin disk-insats, mycket bra.



Ska spela "Selma"-turnering på Svenska Spels poker vid 20.00. Hoppas på att toppa en fin dag med att vinna lite pengar där. Helst några hundra. :) Men det gäller att jag spelar bra då.


Tack och hej.

2 kommentarer:

Per sa...

Tack för senast! Tårtan var god-

Niklas sa...

Tack själv! :) Mycket bra diskat måste jag säga. ;)