Blogg listad på Bloggtoppen.se Politik bloggar Creeper

torsdag 8 november 2007

Klant klant klant!!!!

Jag blev lite lite arg på mig själv tidigare ikväll...

Höll på och bytte till mina nya vinterdäck på f.d. sommarfälgarna.

I bilens instruktionsbok står det så här:

Där dom röda pilarna pekar finns det två "plastpluppar" som står ut lite, som en markering.

Då tänker jag såklart att där ska man sätta domkraften. Även om det verkade lite skumt att lyfta under trösklarna så tänkte jag att då har dom väl förstärkt på nåt sätt där markeringen är.
Men nej.

När jag satte ner högra sidans framände igen så upptäckte jag till min inte så stora glädje en rejäl buckla upp i tröskeln.
Plastpluppen var helt mosad och trasig så nu är det ett öppet hål där på ca 1cm i diameter. Själva bucklan lyckades jag bända ut ganska så bra så det ser inte så jätteilla ut, men hålet är lite oroande.

Har ingen lust att få in litervis med saltvatten där med rostskador för flera tusen som följd.

Funderar på hur jag ska täta hålet. Kanske kan ta nåt "kladd" och fylla i det med. Har frågat på NordicAudi's forum, får se om nån har nåt bra tips.

Ska bli riktigt skönt med tre dagars helg nu!
Eller för att vara exakt så blir det till och med FYRA hela dygn nästan! Från nu i eftermiddags till måndag eftermiddag.

Inga kommentarer: