Blogg listad på Bloggtoppen.se Politik bloggar Creeper

tisdag 27 november 2007

Har man inte problem så skapar man...

Jag har mycket svårt att förstå mig på såna som går och oroar sig över klimatförändringen.
Verkligen.

Det verkar finnas en del som faktiskt går runt och grubblar över det här hela dagarna och skäms varje gång dom kör bil t.ex.


Snacka om att ge sig själv skamkänslor och oro i onödan.

So what om våra barnbarnsbarn drabbas av stigande temperaturer och stigande vatten?
Jag vet knappt vilka mina farfars och farmors föräldrar var. Jag vet inte "på stående fot" vad dom hette. Jag bryr mig inte om dom har eldat olja eller inte. Faktiskt.


Jorden har överlevt våldsamma klimatförändringar förut och KOMMER klara det igen. Sen om människan utrotas, det är ju snarare en fördel isåfall!

Jag är nöjd om Sverige får varmare klimat under min livstid men jag tror knappt det kommer hända. Inte så att man känner av det direkt.

Tack för mig, hej.

Inga kommentarer: