Blogg listad på Bloggtoppen.se Politik bloggar Creeper

måndag 7 juni 2010

Den som till äventyrs trodde SVT var politiskt neutralt

Kan det bli mer socialdemokratiskt än så här?







Tittade på hela inslaget men kan inte förstå vad som är så hemskt med att ett företag går plus med 37 miljoner på 10 år. Knappast nån anmärkningsvärt stor vinst.
Så vitt jag har förstått det hela, rätta mig om jag har fel, så får de privata vårdcentralerna pengar från landstinget motsvarande vad landstingets egna vårdcentraler får för att utföra samma behandling. Om det är så och ett privat företag gör en vinst på 37 miljoner på 10 år borde ju det betyda att var och en av landstingets egna vårdinrättningar gjort av med ungefär lika mycket pengar på onödiga saker under de tio åren.

Det tycker jag är betydligt mer anmärkningsvärt.

Några 5-10 miljoner per år i vinst för en ynka vårdcentral tror jag inte vi skulle se om det var en fri marknad där flera aktörer tävlade om kunderna.

Inga kommentarer: