Blogg listad på Bloggtoppen.se Politik bloggar Creeper

måndag 25 februari 2008

Hycklare

Och det gäller mig tro det eller ej.

Jag insåg det idag. Här sitter jag och snackar om att "leva idag för imorgon kan du vara död" men själv sitter jag och lagrar pengar på hög för att det "kan vara bra att ha".

Det är klart att det kan men det förutsätter ju också att jag lever länge nog att använda dom. Något som inte alls är säkert. Med tanke på all tid jag spenderar ute i trafiken så borde ju oddsen för att jag dör eller blir skadad inom det närmsta året vara rätt höga, kanske 1-2%, möjligen ännu mer än så.
Inte jättepositivt sätt att se på framtiden men lite realistisk kan man väl få vara.
Fast det där förutsätter att jag fortsätter köra lastbil, vilket inte är 100% säkert. Men kanske 80%.



Kollade på Seinfeld igår (från i torsdags) när Susan dör av giftiga bröllopsinbjudningar, så att George slipper gifta sig. Underbart avsnitt.


Trött.

Inga kommentarer: