Blogg listad på Bloggtoppen.se Politik bloggar Creeper

torsdag 15 oktober 2009

Dom överträffar alltid sig själva

Just när man tror att det dummaste statliga påhittet har gjorts så kommer nån annan och övertrumfar det med nåt ännu mer idiotiskt!

En LAG på att alla ska ha bredband!? Vilka är ni som tycker att sånt här är ett bra system?

Demokrati.. Håhå jaja.


På tal om det läste jag lite i lärarnas riksförbunds tidning idag. Det är nog en av dom mest negativa tidningar som finns. Aldrig är dom nöjda med nånting.

Lärarna - statens hantlangare nummer ett. Dom är för statismen vad ungdomspastorer är för kristendomen.


Demokrati, demokrati och demokrati. Det är det enda som man får tala om i positiva ordalag i skolan. Anarki och diktaturer får nämnas men då måste det svartmålas nästan lika hårt som knark.

Det är inte konstigt att såna som jag är i minoritet. Om så mycket som ett ont ord yppas om demokrati i grundskolan hamnar man förmodligen i nåt polisregister - efter att ha fått en rejäl åthutning av lärare och rektor förstås.

Demokrati är det enda som fungerar! Vi ska värna demokratin!


Hur många av lärarna har ens funderat 10 minuter över eventuella alternativ tror ni?


Jag gissar på 1-2 av dagens aktiva lärare i Sverige. Fast det är nog högt räknat.

Nåja, på den positiva sidan kan man ju säga att dom åtminstone lever som dom lär. "Tänk inte själv".


Jag ska nog skriva nåt mer uttömmande om skolan som sådan nån gång. Kan inte lova när... Ska nog intervjua min bror lite när jag träffar honom i helgen, men jag vet redan så mycket som att han - liksom jag - ser skolan för vad den är: en kvävande blöt filt på livsglädjens låga. (Och då har han inte kommit längre än till tvåan.)

Inga kommentarer: