Blogg listad på Bloggtoppen.se Politik bloggar Creeper

onsdag 14 oktober 2009

Barnmisshandel

Jag funderar på vilket som egentligen är värst.



Det här:


Eller det här:



Det är väldigt jämnt skägg måste jag säga.

Jag tror nog ändå att den nedre är lite värre. Den förstör hjärnan på ett så grundläggande och permanent sätt. Jag tror att det är lättare att göra den övre tjejen till en "ordentlig" människa efter att hon eventuellt slitit sig loss ur sina sjuka föräldrars klor.

Pojken där nere kommer nog aldrig kunna komma ur sina föräldrars sinnesrubbade fantasivärld. Han får ju aldrig ens lära sig om alternativet, dvs verkligheten.



Förresten har vi här ett utmärkt tillfälle att informera mina läsare om varför jag så totalt och utan undantag hatar och föraktar kristendomen och dess utövare. Googla "children pray" och kolla hur friskt det egentligen är.

Det finns massvis med sidor med "tips" om hur man lär sina barn att be. Det är nämligen väldigt viktigt. Varför tror ni kristendomen är så stor? Jo, för att den har enkla ritualer. Man sätter ihop händerna på nåt sätt, blundar och tänker (eller låtsas tänka) nånting som liknar en uppmaning till hjärnspöket "gud". Det är lätt att härma en sån ritual.

Därför ser man sällan stora religioner med riter som "hoppa på ett ben i 45 sekunder, sen på det andra benet i 55 sekunder, därefter rabbla en bestämd ramsa på 155 svåra ord tre gånger, allt medan man balanserar ett ägg på huvudet".


Det ska vara lätt och barnen måste kunna börja innan dom lärt sig tänka logiskt.

Grunden för varje framgångsrik religion.


Nämnde jag att jag avskyr religioner?


Nämnde jag att jag hatar kristendomen extra mycket eftersom den är vanligast här i Sverige och därför drabbar mig mer än andra?


Jag har väldigt svårt att respektera människor som sätter sin tilltro och moraliska grund i en bok som förespråkar att jag ska mördas.

Respekt förtjänar man.



Jag är lite tjatig, jag vet.

Inga kommentarer: