Blogg listad på Bloggtoppen.se Politik bloggar Creeper

söndag 18 juli 2010

Ny undersökning

Tänkte kolla hur "lojalt" svenska folket röstar, och har för ändamålet gjort en undersökning på Google docs. Länk finns i högerspalten. Vet inte om Google byggt in nåt skydd mot att rösta flera gånger, men jag vore ändå tacksam om ni nöjer er med att göra det en gång. Hoppas inte flashback hittar hit och SD-bombar...


Fler undersökningar kommer, då kanske lite mer djupgående med fler frågor osv. Får se när det blir isåfall. Närmare valet iaf.

11 kommentarer:

Sandra sa...

Har du nagonting att saga om maktforhallandet som har tas upp av Gudrun Schyman?

http://svt.se/2.35188/1.2077436/prostituerade_bor_fa_skadestand_som_brottsoffer?lid=puff_2024198&lpos=lasmer

Sandra sa...

Vidare om konsmaktsordning och prostitution --> http://www.newsmill.se/artikel/2010/07/15/nu-m-ste-sexk-pslagen-sk-rpas

Niklas sa...

Nej, bryr mig inte så mycket om det där.

Sandra sa...

Valdigt motsagelsefullt med tanke pa att du bryr dig tillrackligt mycket for att ta upp Littorin och sexkopslagen..

Niklas sa...

Okej, let's rephrase.

Jag bryr mig inte om feministiska perspektiv på saker och ting.

Sandra sa...

Anser du att Liberala partiets politik värnar lika mycket om Ida som den värnar om dig? (Nu utgår jag ifrån att du tycker att hon är lika mycket värd som du, men du får rätta mig om jag har fel..)

Niklas sa...

Min spontana tanke var "självklart", men vid närmare eftertanke måste jag nog fråga vad du menar med "värnar om"?

Sandra sa...

Alltså, vem gynnas mest av deras politik?

Niklas sa...

Den som jobbar och tjänar mycket pengar.

Sandra sa...

Okej. Vad innebär lönegapet i det sammanhanget?

Niklas sa...

Det betyder helt enkelt att ju mindre staten stjäl från lönen desto mer får man kvar. Eftersom stölden sker procentuellt så tjänar man förstås mer på en minskning ju högre lön man har.

Fast man behöver så klart inte ha jobb och tjäna pengar för att gynnas av Liberala partiet. Huvudsaken är att man har en önskan om att få vara fri att leva sitt liv som man vill, hellre än att tvinga sin granne att rätta sig efter ens egna önskemål. Där försvinner en hel del av höginkomsttagarna från de som "gynnas". Många värderar högre att kunna styra över andra än att själv vara riktigt fri.