Blogg listad på Bloggtoppen.se Politik bloggar Creeper

onsdag 19 augusti 2009

Flygupdate

Kan meddela att dilemmat jag hade för några dagar sen inte är nåt dilemma trots allt. Köping har ingen UL-B-kurs i vinter så det blir Örebro för utbildningen. Om det nu blir, men det känns 95% säkert nu.

Sen när jag väl har certet så byter jag nog till Köping så fort som möjligt beroende på hur det är med medlemsavgifter osv. Kommer troligen inte bli klar förrän på senvåren och då kanske jag har betalt avgift till Örebro för hela 2010 så då får jag väl köra på med det året ut. Sen blir det Köping.

Jag har räknat ut att Köping blir ungefär 5000 kr billigare per år "inklusive allt", om jag flyger ungefär 15 timmar per år. Tror inte jag har råd med mer än så.


Dessutom har jag åter blivit lite kär i Köpings plan, som för övrigt finns på youtube med förre ägaren:





Det är charmigt på nåt vis.

Inga kommentarer: