Blogg listad på Bloggtoppen.se Politik bloggar Creeper

onsdag 5 augusti 2009

Ett uns av glädje

Idag och igår har jag jobbat 11 timmar och 45 minuter utan rast och utan att äta. Med 25 grader och sol utan fungerande A/C.

Det sista har dock en fördel, jag blir knappt hungrig i värmen, bara törstig.


Det är rätt slitsamt och plågsamt att jobba så mycket men det ger MÅNGA sköna slantar i slutändan, så jag sväljer den sura medicinen.


Så till unset av glädje:

Två stycken knoppar!

Inte var som helst heller utan på en av mina Opuntia-plantor som står i vad som är tänkt att vara en "året-runt-utomhus-kaktuskruka". Det ser ut att komma att bli gula blommor, nåt i den här stilen: BILD


Faktiskt så är jag 95% säker på att det är precis den sorten. Har sått några olika genom åren och namnlapparna har försvunnit på vägen.

Det ska bli riktigt kul att kunna skryta med blommande hemodlade utomhuskaktusar.



Plus att det är en blomma på en smultronplanta i balkonglådan. Fast det är ju lite mer alldagligt.

Inga kommentarer: