Blogg listad på Bloggtoppen.se Politik bloggar Creeper

fredag 1 augusti 2008

Typiskt...

Inte nog med att det är gråmulet just nu när det är 44-procentig solförmörkelse.


Dessutom har Luleå kommun/polis satt stopp för nåt så harmlöst som cannabisplantor i de kommunala rabatterna, som dessutom enligt vad jag hört var "industrihampa" med låg halt THC (det roliga).


Det känns så meningslöst på nåt vis. "Rätt ska vara rätt". Men på ett skenheligt sätt.

Det vore kul med statistik på hur många som avlidit av THC-relaterade skador senaste 100 åren i världen.


Nåja, nog om statens dubbelmoral och allmänna idioti.



Jag fick just ett efterlängtat paket från posten, hemlevererat och allt! Dessutom glömde tjejen (eller visste inte att hon skulle) ta betalt! Jag såg när jag kollade närmare på paketet att jag skulle ha betalt 607kr för tull och moms samt postens avgift.

Förmodligen dimper det ner nån räkning snart men om inte har jag ju gjort en bra affär.



Byebye.

4 kommentarer:

Anonym sa...

"Det vore kul med statistik på hur många som avlidit av THC-relaterade skador senaste 100 åren i världen."

Här har du den: 0 människor.

Cannabis är helt enkelt inte dödligt.

Riktigt bra kampanj det här, förhoppningvis får det några människor att tänka till.

apa sa...

Det är sant att ingen dött av THC relaterade skador men en del av de om lever önskar kanske att de vore döda. THC hjälper till att aktivera psykiska sjukdomar t.ex schizofreni. Trevligt va

Anonym sa...

Peter, javisst är det så. Cannabis kan hos de som har latenta psykiska sjukdomar utlösa dem. Har man det bör man naturligtvis hålla sig borta från cannabis.

Cannabis själv skapar inga sådana problem utan triggar bara det som redan finns där.

Anonym sa...

Precis som #3 påpekade så gäller detta enbart för de med latenta sjukdomar; och isåfall borde vi ju hålla dessa borta ifrån alla eventuellt "traumatiserande" händelser; alla lite starkare känslor etc.