Blogg listad på Bloggtoppen.se Politik bloggar Creeper

måndag 11 augusti 2008

Oj oj oj...

Det är mycket nu.

Skrev i nåt papper för nya lägenheten som helst måste postas idag, lådan töms 18.00, jag cyklade hemifrån ca 17.35, köpte två frimärken på Ica (kan vara bra att ha ett hemma), lade brevet i lådan 17.48.


Fixat adressändring och hemförsäkring i eftermiddag, med allrisk och "Privatolycksfall" för mig och Ida. Vet inte om det gör nån vidare nytta men det såg bra ut och var inte överdrivet dyrt. Hoppas det inte betyder att dom försäkrar att vi kommer råka ut för privata olycksfall. Det vill jag inte!

Sen har jag betalat grejer till buggyn från Everöds RC, lite smågrejer bara. Får se om dom kommer innan flytten. Har eftersändning i 12 månader, så det är ingen katastrof om dom inte hinner.


Flytten ja, det blir ju en spännande dag. Får se om allt faller på plats till lördag, det känns ganska löst i kanterna just nu. Som tur är har jag ledigt på fredag så jag hinner styra upp allt då. Kanske åker till alfta med en hel del grejer som ska lagras, t.ex. 4 gamla vinterdäck som tar plats. Inget att spara egentligen men fälgarna går ju alltid att använda.

Annars kan säkert "familjen" ta hem dom på lördag kväll eller nån dag i början av veckan.

Får se hur det löser sig med att lämna nycklarna till hyresvärden men det ska nog lösa sig på ett eller annat sätt..

Allt brukar ordna sig till det bästa.

"The only way is up, baby..." osv. En låt jag fått på hjärnan. Fast bara dom där orden. Dom är ganska sköna att tänka på ibland när det är så här mycket på gång.

Den enda vägen är faktiskt upp.


Jag bor trots allt i Söderhamn! Och har bott i ALFTA!

Ja, den enda vägen är verkligen uppåt för mig verkar det som. ;)

Fast Arboga kan vara undantaget som bekräftar regeln, men det är ändå bara en tillfällig boplats. Som sådan kommer den duga alldeles utmärkt, det är jag säker på.

Tack och hej,
Arbogapastej!

(Haha! Sån finns ju på riktigt...)

1 kommentar:

Unknown sa...

Haha. Nu var du rolig älskling ;)