Blogg listad på Bloggtoppen.se Politik bloggar Creeper

fredag 15 augusti 2008

Att få saker gjorda

Det är en konst!


Själv har jag ibland väldiga problem med det. När jag har mer än en sak som "måste göras" så blir det som att "måstet" sätter sig som en pingisboll i halsen på en liten 33cl glasflaska och stoppar alla saker från att bli gjorda. Jag hamnar ofta i ryggläge i sängen eller soffan och vill hellre bara göra ingenting alls än att göra nån av "måste"-sakerna.

För varje minut som går vet jag att det blir mer bråttom och det gör att jag ännu hellre bara vill ligga där och låta världen ha sin gång utan mig.



Nu vid flytten har det dock varit lite annorlunda för det mesta. Jag har helt enkelt fått "tummen ur" känns det som.
Inte i så väldigt god tid men jag har ändå gjort allt. Sagt upp allt som behöver sägas upp inklusive mig själv, fixat nytt av det som behövs t.ex. försäkring, el, internet (även om internetet nog inte kommer igång förrän efter ett tag där nere...) osv.


Packandet av grejer är väl inte direkt klart än heller kan jag inte påstå men det ska bli ikväll/inatt.

21.00 hämtar jag släpvagnen och sen ska här lastas grejer för glatta livet.

Pappa skulle svänga förbi här hemma imorgon eftermiddag och köra hem en del grejer från förrådet som ska till Alfta, så då är det problemet också löst.

Det enda som är lite problematiskt just nu är soffan. Den är något gammal och risig så vi tänkte köpa en ny/begagnad sån att ha där nere. Men frågan är hur och var vi ska göra av den vi har nu.

Slänga är väl det troligaste alternativet, den har trots allt tappat väldigt många "knappar" från sittdynorna och kanten på det ena armstödet har blivit halvt söndergnagt av degusarna.

Men det är ju inte minsta lilla soffan och när jag hämtar vagnen ikväll så har soptippen stängt för läääänge sen.

Kanske får släpa med den i vagnen om den får plats och slänga i skogen efter vägen. ;)

1 kommentar:

Anonym sa...

ush KAN inte hlr få saker gjorda, några tips?