Blogg listad på Bloggtoppen.se Politik bloggar Creeper

fredag 11 juli 2008

Skolor, framtid och buggy

Jo det är mycket nu för ett enda litet huvud.


Funderar inte så mycket just nu iofs, men det blir väl framåt kvällen och framöver.


Självklart kommer jag in på det jag inte riktigt supergärna vill gå just nu. Jag ville det i början av april, men det var då det.

Lika självklart hade jag det som förstaval, mest för att det var det jag trodde vore svårast att komma in på. Det var det iofs säkert också men tydligen inte för mig.


Nu blir det lite tungt funderande närmsta tiden. Ett alternativ är ju att jobba på och söka nåt till våren nästa år istället.
Men jag har sett fram emot att få lite lugn nu i höst. Ingen supertidig morgon eller supersen kväll. Inget slira runt i snö med 60 då ganska obehagliga ton. Inget sitta på helspänn flera timmar i sträck för att det är svinhalt på vägen och/eller snöstorm.

Ett alternativ som känns ganska så hett är att fly landet. Det vore ganska intressant och spännande antar jag. Skulle kunna släppa allt, sälja bilen och försvinna. Vore inte helt fel.

Men tänk vad jobbigt. Skaffa jobb, ev. nån slags skola eller så och sist men inte minst nånstans att bo. Möbler, tallrikar, glas osv osv osv. Usch.

Nä, det kommer nog inte hända tror jag.



Så var det den sista rubriken. Buggy.

Närmare bestämt 1:10 El-buggy.

Jag har nästan helt bestämt mig för att satsa på det.
Hade en halvt på gång igår begagnad men den hann bli såld.

Många saker talar för att jag ska börja med det.

  • Det finns en bana för ändamålet här i Söderhamn med träning 1-2 ggr / vecka och tävlingar då och då.
  • Jag behöver nån mer hobby att lägga min tid på. Slänger för många timmar här vid datorn.
  • Jag har alltid gillat radiostyrda bilar. Eller nästintill älskat.
Nackdelarna blir egentligen inte fler än en enda.

  • Det är ganska DYRT...

Räknar med att få punga ut med runt 6.000kr för att "komma igång". Å andra sidan är det inte så dyrt när man väl kommit igång.


Det verkar i alla fall otroligt kul. Ska kolla när dom tränar på söndag och förmodligen lära mig en hel del grejer. Eventuellt köper jag en bil då också av nån från Hudik, fast utan motor och radiostyrning.




Oerhört intressant för allmänheten kan jag tänka mig.

Inga kommentarer: