Blogg listad på Bloggtoppen.se Politik bloggar Creeper

måndag 21 juli 2008

Arboga

Verkar vara en helt okej stad. Även om vissa områden verkade vara VÄLDIGT ghetto-aktiga.

Vi gick från den ena lägenheten till nästa, värre och värre skick osv.

Riktigt risiga lägenheter på slutet så vi nästan tappade hoppet, men vi hade en bostadsrätt som vi skulle kolla på också. Vi gick in i centrum och tog en varsin pizza på pizzeria Viking, sen ringde jag till "Josefina" som skulle sälja den. Det gick bra att komma direkt så det gjorde vi.

Efter dagens 7-8 risiga lägenheter var det som att komma in i himmelriket.


HUR fint som helst! 39m². Snygga tapeter överallt, snyggt golv, ja hela lägenheten var faktiskt renoverad för ca ett halvår sen.
Balkongen mätte gissningsvis 3x1,5 meter och för fjuttiga 10.000kr fick vi lägenheten med en ganska ny spis, annars fick vi nöja oss med en mindre av gammal modell för 7.000 men vi tycker det är värt dom extra pengarna. Då får vi ju en spis som funkar ordentligt och är snygg och fräsch.

Tvättstugan såg helt okej ut med två maskiner och torktumlare, plus att det finns ett torkrum bredvid. I källaren är det även förråd på runt 4-5 kvadrat, inte stort men det räcker.


Som sagt, priset 10.000kr, 2.232 kr/mån inkl. TV och internet, NO problem efter att ha sett vad som mer fanns i staden! Det var för övrigt ett antal stora hyreshus som stod helt tomma, eventuellt i väntan på rivning. Känns väl inte helt positivt men å andra sidan blir vi bara där tre år och har nära till världen i form av Västerås och Örebro.

Västerås ja, vi var där i stan runt 1,5 timme och jag är redan kär i stan.

Jag kände mig som handen i handsken i stor stad med skyskrapa och allt! Två akademibokhandeln, två McDonalds inom några hundra meter, allt allt allt känns det som. =)

Pizza Hut finns där, bara en sån sak! Och bara ca 10 minuter från högskolan, där kommer jag nog äta ett flertal gånger dom närmsta åren.


Arboga och jag ska nog komma överens.

Inga kommentarer: