Blogg listad på Bloggtoppen.se Politik bloggar Creeper

söndag 13 juli 2008

Flyg och buggy!

Nu har det här mer och mer börjat förvandlats till ännu en av alla dessa ganska tråkiga "dagboks-bloggar".

Idag har jag redan haft min absolut bästa dag på vääääldigt länge! Och klockan är bara drygt 13!



Det började med uppstignig strax efter åtta, inte så intressant, men vid kvart i tio började det bli mer kul och intressant. Då kom jag till buggy-banan uppe vid flygstaden och pratade lite med en som heter Lars som är väldigt erfaren inom el-buggy, och så småningom kom det några fler och dom körde lite och så där. Det var väldigt intressant och jag lärde mig en hel del och fick lite bra tips.

Det kommer bli hur kul som helst.


Strax före tolv åkte jag till flygsidan av flygplatsen och köpte mig en flygtur. Helt underbart!

Eftersom jag var ensam fick jag välja mellan två olika tvåsitsiga maskiner, en Cessna 150 som såg relativt tråkig ut och en modernare kärra som såg rolig ut, så jag valde den sistnämnda.

Det visade sig att det var en UL-B-maskin som var en väldigt kul och intressant upplevelse. Jag kan ju säga såhär: jag blev inte mindre sugen på UL-B-cert direkt.

Lift-off vid 40 knop, ganska pigg klättring upp till marschhöjden som vi hade på ca 1000 fot, direkt under molnen. Som sagt, direkt under molnen vilket gjorde att det blev rätt så skumpigt, men det var ändå helt okej. Lite kul också.


Ungefär så här flög vi:


Och med den här kärran: (observera att jag använder flyg-slang, lite töntigt men ändå inte)

En ATEC Zephyr 2000C från Västra Gästrike Flygklubb.


Det om detta.


När jag nästan nyss kommit hem blev det även klart med att jag köper en "Team Associated B4 Stealth" från en kille i Dalarna.

Närmare bestämt just precis den här:


Ska bli riktigt kul. Han kunde inte skicka den förrän tisdag så jag hoppas den hinner komma till fredag så jag kan vara med och köra på banan nästa söndag.


Nu kan det bara bli sämre! =)

Inga kommentarer: