Blogg listad på Bloggtoppen.se Politik bloggar Creeper

lördag 12 juli 2008

Jag är lite, lite ombytlig...

Ja, sent igår kväll kollade jag vilka kurser som ingår i den utbildning jag kom in på och insåg att jag förmodligen kommer tycka det är otroligt kul!

Ta bara listan över kurser första året:

Introduktion till flygteknik
Matematisk grundkurs
Analog elektronik
Kalkyl för ingenjörer (låter lite svårt men ska nog funka)
Avionik I
Värme- och vågrörelselära, grundkurs
Flygmotorteknik
Algebra för ingenjörer (låter också lite svårt)
Teknisk engelska



Det låter helt fantastiskt kul tycker jag men det är ju fortfarande en del jobbiga saker som återstår.

Skaffa nånstans att bo.
Flytta.................tråkigast av allt.
Få pengarna att räcka utan att ta lån.

sist men inte minst:

Få ett passande jobb efter utbildningen...

Känns som det kan bli lite svårt att få just flyginriktat jobb, men nåt slags jobb som värdesätter diverse kunskaper i "Kalkyl för ingenjörer" och "Teknisk engelska" borde ju finnas.

Eller så drar jag ut i världen där det finns massvis med flygplanstillverkare som kan behöva mig.

Hoppas det blir nåt kul jobb där om en 3-3,5 år sådär.

Och gärna loads of $$$$$$$$$!!!!!!

=)

Inga kommentarer: