Blogg listad på Bloggtoppen.se Politik bloggar Creeper

lördag 13 juni 2009

I've been there!

Westinghouse i Västerås.


Tror det var i onsdags jag var där, ett VÄLDIGT projekt bara att ta sig in där kan jag lova!

Kan faktiskt känna viss förståelse för det nu när jag vet att dom pysslar med radioaktiva saker där. Trodde dom bara höll på med elektronik och sånt.

[WALL OF TEXT]
För att ens komma in dit och leverera gods måste man först in och skriva på ett litet "besökskvitto" hos en securitasvakt, lämna alla eventuella mobiltelefoner med kamera till honom (han frågade faktiskt "Har du nån mobil med kamerafunktion?", alltså skulle jag kunna ta med systemkamera in utan att ha ljugit för honom ens!) och dessutom öppna skåpet och låta honom kika in för att "se till så att du inte smugglar in någon människa". När man kommit så långt öppnas grinden och man får köra in, men 20 meter innanför grinden sitter nån slags "radiation scanner" som man måste köra jättesakta igenom för att den ska kunna upptäcka om man har nåt radioaktivt ombord. (Vilket ju faktiskt tycks ganska logiskt att ha efter dagens händelse.) När man lossat klart där inne och fått godsmottagarens påskrift på det lilla "besökskvittot" får man åka genom scannern igen och sen stanna innanför grinden, lämna in lappen till en annan securitasvakt som sitter bakom en stor lucka med mörkt glas och i en liten plåtlåda levereras den farliga kameramobilen åter.
SEN öppnas grinden så man får åka ut.
[/WALL OF TEXT]

Hårda bud i Mellerud. Och jag tyckte Ericsson i Gävle var hårda för att man var tvungen att skriva in sig i nån pärm...

Inga kommentarer: