Blogg listad på Bloggtoppen.se Politik bloggar Creeper

torsdag 21 maj 2009

Växthuseffekten? Isåfall - elda på bara!

Jag observerar något smått fantastiskt nu. Ja, inte nu som i exakt nu men nu som i senaste veckorna.


Det ser nämligen inte ut att bli kallare än 6-7 grader på nätterna närmsta 10 dygnen och samtidigt värms naturen upp mer och mer hela tiden. Risken för frost känns inte så där överhängande direkt.

Varför är nu det så fantastiskt?


Jo, för om det här håller i sig (peppar peppar det kommer säkert nån natt i mitten av juni...) så var sista nattfrosten i Arboga 2009 i mitten av april!


Det tycker jag är rätt så beundransvärt och jag hoppas att det håller i sig. Enligt temperatur.nu var sista frosten förra året nån dag runt 25/5.

Nu när jag kollar temperatur.nu för att verifiera min uppfattning om årets senaste frost så verkar det trots allt vara så "sent" som 23/4 vid deras mätstation (kallare än min balkong) och 21/4 här hos mig.

Inga kommentarer: