"Dagens outfit" som en del fjortistjejer i varierande ålder envisas med att ha på sina små bloggar.
Mest illa tycker jag om det för att det är ännu en del i ytligheten som mot all rimlighet blir större och större.
Läste i veckan om en tjej som tog amfetamin för att bli smalare. Fattar ni? Visst, för mig får hon gärna stoppa i sig amfetamin om hon vill men anledningen kunde ju vara bättre. Det kunde vara för att få några timmars lattjolajban i ett i övrigt grått och tråkigt liv, det hade varit lite mer förståeligt.
Tjejer (och en del killar) köper konstiga krämer och sånt som förmodligen inte har nån verkan överhuvudtaget.
Den har ett flashigt "vetenskapligt-klingande" namn och en TV-reklam som vilken blind 2-åring som helst ser är ren lögn. Det är allt.
Något konspirationsteoretiskt vill jag även hävda att dom här "Pro Retinol Q10 med Fungabunga-extrakt och super-hydra-skinstretch-effect"-liknande produkterna snarare är gjorda i ren illvilja för att försämra det stackars skinnet på dom som envisas med att använda dom.
L'oreal har INGET att vinna på att Anita 45 år verkligen ser ut som 30 efter att ha använt en burk "Pro Retinol Q10 med Fungabunga-extrakt och super-hydra-skinstretch-effect".
Skulle hon däremot få en tillfällig positiv effekt men en successiv försämring i långa loppet som gör att hon köper fler burkar - då klirrar det i kassan och allt blir bra! (Utom för Anita förstås, men hon tror att krämen hjälper eftersom hon ser lite lite mindre rynkig ut i några timmar när hon nyss smort in sig. Därför är hon också nöjd trots att hon ser ut som 60 när hon fyller 50.)
Förresten, en av dom värsta är ändå reklamen med Pernilla Wahlgren.
"Nutrisse betyder näring!", "Hår som får näring blir finare blablabla!".
Jovisst, hår är ju väldigt känt för att suga i sig näring och vara väldigt levande.
Jag slår vad om att hon hade haft en blogg med "Dagens outfit" om hon var 30 år yngre.
Du som orkat läsa ända hit, skulle du nånsin få för dig att börja ta kort på dig själv och lägga ut "dagens outfit" på din blogg - låt bli!
"Dagens outfit"-människor håller tillsammans med skvallertidningar (dit även Aftonbladet och Expressen halvt kan räknas nu för tiden), bröderna Schulman och "My super sweet 16" (idiotserie som går på MTV) på att dra oss alla ner i nån slags mörkbrun gegga av intelligensslukande meningslöshet.
Förr var dom dumma människorna osynliga medan dom hypersmarta fick uppmärksamhet för att dom t.ex. upptäckte en viktig medicin eller så. Nu är det dom dumma människorna som får uppmärksamhet medan dom smarta får kämpa i ett medialt mörker. Vart gick det fel?
Nu har jag rantat färdigt för ikväll. Godnatt.
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
2 kommentarer:
Säger bara en sak: Amen!
Jag är helt enig med dig och reklamen med Pernilla med sin mamma Christina får mig att må illa! Usch!
Pernilla har en blogg, med dagens outfit då och då ;)
Ha det bra!
//M
Hell yeah. Funderar på att byta namn på min blogg.
"Alla Emelies dagens outfittar" Yeaah.
Eller inte. Förövrigt, jag är med i kampanjen "Hata Pernilla W"..
Skicka en kommentar