Blogg listad på Bloggtoppen.se Politik bloggar Creeper

lördag 27 mars 2010

Brottsoffer.

Maffian har mig i ett järngrepp.


Jag fixade deklarationen iförrgår kväll...


Det sköna med att tjäna mindre pengar är att mindre försvinner längs vägen. Trots det blev jag i alla fall bestulen på ett antal sköna tusenlappar som hade varit bra att ha. Trots det finns ett par glädjeämnen.

  • En liten del av pengarna går förmodligen till något gott syfte. I alla fall ett par procent...
  • Kyrkoskatten uppgick till noll kronor för första gången.

Tråkigt nog sålde vi lägenheten helt "vitt" så vi åkte på stöld av den vinsten också. Inte sååå mycket, men ändå. 8000kr "tjänade vi" på försäljningen så jag tänkte dra av några tusen som "omkostnader vid försäljning (mäklararvode m.m.)" men Ida tyckte det var läskigt och jag vet inte hur noga de kollar sånt så jag struntade i det...

Har alltså inte fifflat med någon deklaration ännu.. Men det kommer säkerligen nån gång.


Om du som läser har fifflat bort pengar från skatteverket, om så bara nån hundring - hatten av för dig!

Inga kommentarer: