Blogg listad på Bloggtoppen.se Politik bloggar Creeper

söndag 18 januari 2009

Halvt dilemma...

Mailkorrespondensen med Köpings flygklubb har lett fram till att jag fått förslaget att flyga hälften av timmarna sommaren 2009, göra teorin vinter 09/10 och sen flyga resten senvåren 2010. Därmed skulle certet vara mitt lagom till sommaren 2010.

Något som vore riktigt underbart.



Dilemmat är ju pengarna.


Jag måste se till att hugga åt mig ett jobb illa kvickt. Läget just nu känns ungefär som i Perssons Pack-låten Bröllopsdag. "Det finns sex måna'rs jobb, men om dom får man slåss".

Slängt ut massvis med krokar sen i fredags kväll, per mail så klart eftersom det är helg men händer inget så får jag väl ringa eller hälsa på livs levande. Livs levande känns som det bästa sättet för då får man bäst uppfattning om varandra.


Skulle jag bara få jobba såpass att jag drog in 4000kr i månaden efter skatt så skulle det vara nog för att hålla mig flyt(g)ande.


Åh... :(




En annan sak:

Ida har skrivit nåt klokt, läs själva.

Inga kommentarer: