Blogg listad på Bloggtoppen.se Politik bloggar Creeper

söndag 23 mars 2008

Pengarna ska rulla...

...men det känns ganska plågsamt i själen att köpa dyra saker.


Ända tills jag tryckt på "bekräfta ordern". Då känns det rätt lugnt och skönt.

Sen så känns det ju mindre jobbigt att köpa saker som jag verkligen vet att jag behöver.


Nu idag köpte jag:

En skrivare, den gamla fick strömkabeln sönderbiten av Chilla. Dessutom var den gamla lite dålig, och skrivare har man ju ganska ofta användning för. - NÖDVÄNDIG.

En datorskärm, 22" widescreen. Den jag har nu funkar men tänkte att familjen i Alfta ska få den istället nu när dom har min gamla dator men bara en skärm. Har ändå haft den här sen julen 2003, ganska acceptabelt bytesintervall. - GANSKA NÖDVÄNDIG.

Ett headset till datorn med mikrofon. Det gamla gick sönder för ett halvår sen och jag behöver ett för att få ut nåt av att flyga online. Då är det roligare att flyga och jag kommer säkert göra det mer än jag gjort sista tiden, får då även bättre användning av nya datorn. Kan dessutom vara bra att ha om jag vill kolla på nån film eller nåt när Ida kollar på TV. - NÖDVÄNDIGT.

Ett nytt tangentbord, svart för att passa in med nya skärmen, nya datorn, musen och högtalarna (alla svarta). Plus att det här börjar bli riktigt äckligt och det är rätt svårt att göra rent. Även bra att kunna ha ett i reserv om det går sönder. - GANSKA NÖDVÄNDIGT.

Inga kommentarer: