Blogg listad på Bloggtoppen.se Politik bloggar Creeper

torsdag 3 april 2008

Funderingar om sommar/höst...

Får se OM jag kommer in på Flygingenjör i Västerås, och isåfall OM jag tar den platsen eller om jag struntar i det och fortsätter nöta på med jobbet...

Kommer jag in där så vill jag ha så mycket pengar som möjligt för att förhoppningsvis komma ut med NOLL kronor i studielån.

Det betyder ingen resa i sommar och troligen ingen mer dom närmsta tre åren, inget flygcert eller nånting annat kul.


Den insatsen gör ju iofs att jag kan "vinna" ett jobb som ger betydligt mer betalt än att köra lastbil, så jag har råd med en massa kul saker sen istället.

Mycket som måste vägas in i beräkningen.


Å andra sidan, om jag skulle gå och krascha med bilen och dö sista veckan i skolan efter dom där tre åren så har ju tre år av mitt liv slösats bort totalt.

Det är inte lätt när det är svårt.



Tips mottages tacksamt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du kan ju inte gå runt och tänka att du ska dö när som helst, så kan man inte tänka hela livet. :) Spar så mkt pengar det går nu, hoppa på skolan om du får chansen, snåla några år (de går fortare än du tror), och voila så är du ute igen utan studielån, och med en utbildning i ryggen. Tre år är en väldigt kort tid av ditt liv. Så go for it!

Niklas sa...

Hehe nä det är klart. :)

Vore ju ganska skönt med nåt jobb där man tjänar ÄNNU bättre än som lastbilschaufför.