Blogg listad på Bloggtoppen.se Politik bloggar Creeper

måndag 7 september 2009

Önskar jag var bättre på elektronik och hade mer verktyg hemma

Har insett nu att det är lika bra att lägga ner försöken. Har klippt bort batteriet (det satt fastlött inne i spelaren) och testat med att hålla bl.a. mitt mobiltelefonbatteri mot kabelsnuttarna som var kvar. Det batteriet är på 0.1V lägre spänning bara så det borde åtminstone gå att få livstecken. Icke.

Det kan säkert ha blivit nån slags kortslutning i hela kretskortet när batteriet kastade in handduken.


Ska jag fixa in ett nytt batteri (269kr) behöver jag köpa en ny liten lödkolv också (150kr) och då är vi uppe i alltför mycket pengar för att det ska kännas lönt när det kanske inte ens kommer funka.



Skaffar en Sansa Clip istället, eller kanske nån helt annan <400kr-spelare. Hade egentligen kunnat köra med min gamla, men idag uppstod komplikationer. Hörlursuttaget är glappt. Inte kul när ljudet hoppar från höger öra till båda till höger till båda varje gång jag går ett steg.

Lite lätt irriterande.


Antar att dom senaste två inläggen har varit av stort intresse för hela läsekretsen!

Inga kommentarer: