Blogg listad på Bloggtoppen.se Politik bloggar Creeper

torsdag 17 april 2014

Tillbaka till framtiden

Hej!

Jag gör en tidsresa och skriver ett inlägg här, trots att det är snart fyra år sen jag gick över till min egen domän och började blogga på http://blogg.grevadlux.com .

Jag känner nämligen att jag måste kommentera en sak.

Under tiden som jag skrev inlägg på den här bloggen (över 2000 stycken faktiskt) var jag en ganska arg ung man, och på många sätt en otrevlig människa. Det är jag visserligen fortfarande ibland, men inte alls lika ofta.

Jag vet att många är i samma stadie idag som jag var då, men för ert eget välmående önskar jag att ni också blir mer tillfreds med världen och livet. Det finns visserligen minst lika mycket dumheter och dumma/jobbiga/farliga människor där ute idag som 2010, men du har inget att vinna på att lägga energi på att vara arg. Tänk ut sätt att leva med så lite kontakt som möjligt med "skitfolk" så kan du få en riktigt dräglig tillvaro ändå.
Och lägg en ganska stor del av dina tillgångar i annat än "fiat-valuta". Guld, silver, bitcoins eller t.o.m. nåt så handfast som ett hus är bra alternativ. Då kan idioterna förstöra världen bäst de vill, vi klarar oss bra ändå. Och vips spelar det ingen roll vilka som vinner riksdagsvalet. Det gör det ju i praktiken inte ändå, men ju mer "frikopplad" du är från politiksamhället desto mindre känns det som om det spelar nån roll om sossarna eller moderaterna får flest röster.


Om du är på den frihetliga banan (vilket jag tror du är om du hittat hit) så kan jag bara gratulera och rekommendera att du kollar upp "Agorism". Där har vi nåt intressant!

Sen kan du fortsätta hata staten lite i smyg så där, men att skrika folk i ansiktet hur mycket staten förtrycker dig kommer inte ge nån sympati. Se bara på feministerna, hur många de lyckas omvända med den retoriken...


Vi ses i Ankeborg!

Inga kommentarer: